ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
ΤΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ "ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ
ΑΘΕΪΣΜΟ"!
Ὁ τίτλος τῆς ἐκπομπῆς εἶναι: "Τί λέει ἡἘκκλησία γιά τόν Ἀθεϊσμό" !
Παρακαλούθησα μέ ἰδιαίτερο ἐνδιαφέρον, τόν πιό πάνω τηλεοπτικό διάλογο, ἀλλά τήν ξεκάθαρη ἄποψη, τῆς Πατερικῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας, γιά τόν ἀθεϊσμό, άκόμα τήν ψάχνω!...
Ἕνα σημεῖο στήν ἐν λόγῳ ἐκπομπή,ἀξιοπαρατήρητο, στό ὁποῖο στάθηκα μέ μπόλικο σκεπτικισμό καί μέ προβλημάτισε ἐντόνως, εἶναι πού: ὁ σεβαστός θεολογών, κύριος Θεόδωρος Κυριάκου, «προσυπογράφει» (δική του ἡ δήλωσις!) ὡς “νέος Σωτήρ” καί ἐξασφαλίζει-θεολογώντας δημοσίως μάλιστα-τόν Παράδεισο, στούς ἀπίστους καί ἐξωμότες ἀθέους, ὑπό τῆς δικῆς του, προσωπικῆς ἐμπνεύσεως, σωτηριολογικήπροϋπόθεση! Τουτέστιν, να εἶναι, "καλοί άνθρωποι" και φιλάνθρωποι, οἱ διάφοροιἈντίχριστοι καί πολέμιοι τοῦ Σταυροῦ, καί μέ κριτήριο τήν «ἀγάπη» (Ποιάν ἀγάπη ἄραγε νά ἐννοεῖ;) τῆς Εὐαγγελικῆς παραβολῆς, τῆς Κρίσεως,παρερμηνεύει, ὁ ἐν λόγω ἐκπρόσωπος τῆςἘκκλησίας, πῶς δήθεν θά σωθοῦσιν καί οἱπάσης φύσεως ἀντίχριστοι ἀθεϊστές, ἐάν πράττουσιν καλά ἔργα!!!
Νομίζει, ὁ συμπαθής ἐκπρόσωπος τῆς Ἐκκλησίας, τῆς νῆσου τῶν ἁγίων, ὅτι ἡ Βασιλεῖα τῶν Οῦρανών εἶναι: «ἐμπάτε σκύλλοι ἀλέστε»;
Μπορεῖ ὅντως, ἕνα σάπιο καί κοῦφιο δέντρο, μίαἄθεη «ἄκαρπη συκιά» νά κάνει γλυκούς καρπούς;
Ἄραγε, νά εἶναι ταυτόσημη θέση καί διδασκαλία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας, ἡ πιό πάνω..., προσωπική ἄποψη τοῦ κ. Κυριάκου;
Μήπως ἐν τέλει, ἦταν μία ἐπιπόλαια καί ἄστοχηἔκφραση, ἤ ἔστω, ἕνα «σχῆμα λόγου», τῆς στιγμῆς;
Δηλαδή, ἄν κατάλαβα καλά, παρακολουθώντας δῦο φορές τήν ἐκπομπή, ὁ διάλογος μεταξύἀθέων καί λοιπῶν αἱρετικῶν μετά τῶνὈρθοδόξων θεολογούντων, ἔχει ὡς κύριο στόχο καί σκοπό νά ἐμπεδῶνει, τήν πλάνη καί τήν αἰρεση τῶν πρῶτων κακοδοξοῦντων;
Ἤ μήπως, ὁ δημόσιος διάλογος διεξήχθη, γιά νά βοηθήση ὁ δεύτερος τούς πρῶτους, νάἀντιληφθοῦσιν τό ξεστράτισμα, τήν πλάνη καί τήν ἀστοχία τους καί νά ἀλλάξουσιν ἐν τέλει μυαλά;
Ποιό τό νόημα καί ἡ οὐσία τότε, κ. Κυριάκου, τῆς δημόσιας διαλογικῆς συζητήσεως σας, μεταξύ τῶν ἐκκλησιομάχων ἀθέων; Μιάς καίἐφόσον ἀδυνατεῖτε νά τούς πεῖτε τήν ἀλήθεια ἐνἀγάπῃ, καί ἐν ἀγάπῃ μάλιστα νά ἀληθεύσετε,πολλῷ δέ μάλλον ὄταν τούς ἐπιβεβαιώνετε, ὠς μήὠφείλατε, (ἄκουσον-ἄκουσον!) ὅτι «καλά κάνουνε» πού εἶναι ἄθεοι, καί μάλιστα θά σωθοῦσιν καί θά λάβουσιν τόν Παράδεισο, οἱ«φιλάνθρωποι» ἐξ αὐτῶν(;!).
Τώρα, τί σόϊ φιλανθρωπία ἤ ἀνθρωπισμός μπορεί να ὑπάρξει, ἄνευ τοῦ Θεανθρώπου, εἶναιἕνα πράγμα τό ὁποίο, ἀκόμη νά ἐννοήσω...!
Ἀπό πότε, ποιός, πού, πότε καί γιατί, οἱ ὁρκισμένοι ἐκκλησιομάχοι καί «φιλάνθρωποι» ἄθεοι κ.α., θά λάβουσιν, τήν Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν;
Καθότι πρῶτον, δέν πιστεύουσιν σέ Αὐτήν, μέ θεο-λογική καί λογική συνέπεια, ὁ Ἁγιος Θεός, δέν θά σῶσει κάποιαν ψυχή μέ τό ζόρι, ἡ ὁποία δέν θέλει νά σωθεῖ!
Παρ΄ὅλο πού Αὑτός θέλει «πάντας σωθήναι», δέν μπορεῖ νά καταπατήσει ἔτσι ἁπλῶς, τό Θεόσδοτο αὐτεξούσιό μας!
Διότι ἀναντίλεκτα, ὁ Θεός δέν αὐτοαναιρεῖται!
‘Υφίσταται τότε, σωτηρία με το στανιό, ἤ ἀπό τυχαιότητα ἤ ἀκόμη λόγῳ τῶν καλῶν μας ἔργων;
Καί κατά δεύτερον καί καλύτερον λόγῳ, δέν ἀποδέχονται, δέν παραδέχονται, δέν ἀναγνωρίζουσιν,δέν ἀγαπούσιν, τόν οἰκοδεσπότη Αὐτῆς, τῶν Βασιλέα τῶν ὅλων, τόν Θεάνθρωπο Κύριο καί Δημιουργό μας!
Καί σίγουρα, δέν ἐννοώ καθόλου τούς κατά φαντασία ἀθέους...!
Ἡ τοποθέτησή μου, ἐστιάζει εἰδικῶς, στούς μαχητικούς καί ἀνεγκέφαλους ἀθέους, οἱ ὁποῖοι, μέ φανατίζουσα λῦσσα καί σατανική μανία, καθημερινά,προσπαθοῦσιν μέ φονταμενταλιστικά, ἀνόητα καί παράλογα σοφιστικά ἐπιχειρήματα, νά καταργήσουσιν τήν Ὁρθόδοξη Πατερική Ἐκκλησία καί Πίστη, τῶν παπούδων, γιαγιάδων, πατέρων και μητέρων τους, εἰς τό όνομα..., τῆς παραμυθο-πιθηκίστικης, ψευδώνυμου Ἐπιστήμης καί τοῦ ψευδοπροοδευτισμοῦ των!
Ὅποιος αἱρετικός, ἤ καί ἄθεος, δηλαδή,ψυχοσωματικά παράφρων καί πνευματικά ἀσθενής,πιστεύει ἐν ζωῇ, στήν τυχαιότητα τῆς δημιουργίας του κόσμου καί δογματίζει ἀκόμα ἡλιθίως, ἀπόλυτα, στά περί πιθηκανθρωπολογίας, τό θεωρεῖτε παράξενο καί παράδοξο, νά κολλάζεται, «ὅλως τυχαίως» καί μετά θάνατον;
Ἐκτός καί ἄν κανένας ἀφελής, πιστεύει, ὅτι καί οἱ πιθηκάνθρωποι, θά σωθοῦσιν, στήν Δευτέρα τοῦ Θεανθρώπου Παρουσία(;!)
Οὐδείς ἀναμένει, ἀπό Χριστιανούς θεολογούντας, νά ξεδιπλώνουσιν σέ τηλεοπτικούς χρόνους, κατά τῶν αἰρετικῶν, ἀθέων, ἀθρήσκων καί ἐτεροθρήσκων, μέ πάσαν καί ἀπόλυτη ἀκρίβεια, ἄπασαν τήν Ὀρθοδοξοπατερική διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας!
Αὐτό ὅμως, τό ὁποίο αναμέναμεν, τουλάχιστον, θά ἦταν ἡ ἀποσαφηνισμένη εἰδική διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας σέ ἐπί μέρους, εἰδικά θεολογικά θέματα, τα ὁποία ἐθίγησαν!
Λόγου χάριν, μιά καί ἐτέθη θέμα σωτηριολογίας περί τῶν ἀπίστων, στόν ἐν λόγῳ θεολογούντα, δέν θά ἔπρεπε νά ἐκφράσει τήν σταθερή, ἀκλόνητη καί ἀπαρασάλευτη διδασκαλία, τῆς Ὀρθοδόξου Θεολογίας;
Μήπως τελικά, ὁ τίτλος τῆς ἐκπομπῆς, θά ἔπρεπε νά ἦταν: "Τί λέει ὁ θεολόγος Θ. Κυριάκου γιά τόν ἀθεϊσμό;"
Καί γιατί ἄραγε, δέν προσεκλήθη, ἔνας παραδοσιακός κληρικός, Πνευματικός μάλιστα, γιά νά ἐκφράσει τήν ποιμαντική, θεολογική ἄποψη τῆς Ἐκκλησίας, γιά τόν ἀθεϊσμό;
Δέν ἦταν φανερό, ὅτι ὁ ἐν λόγῳ θεολογών, σέ διάφορα ἄλλα θεολογικά θέματα, τά ὁποία εξελίχθησαν πρός τό τέλος τοῦ διαλόγου, ἐξέφραζε τήν προσωπική ἄποψή του, καθῶς τό ἐδήλωνε(!) μάλιστα, χωρίς κάν νά ἐρωτηθεῖ περί τῆς ἀπόψεώς του! Καί μάλιστα τολμούσε ο «προοδευτικός θεολόγος» νά πεῖ, ὅτι δέν συμφωνεῖ(!) μέ συγκεκριμένες ἀπόψεις τῆς Ἐκκλησίας, τήν ὁποία μάλιστα, ἐκπροσωπούσε(;) γιά νά ἐκφράσει, τίς ἀπαρασάλευτες καί πάγιες θέσεις της!
Ἐπιτρέπεται, ὁ ἐκπρόσωπος τῆς Ἐκκλησίας, νά ἐκφράζει, δημοσίως, τίς προσωπικές του, ἀπόψεις;
Ἤ μήπως τοῦ ἐπιτρέπεται δημοσίως, νά διαφωνεί, σέ ἀκλόνητες θέσεις τῆς Ἐκκλησίας, στά δόγματα πίστεως δηλαδή, τά οποία ὤφειλε νά ἐκφράζει καί νά κηρύττει;
Γιά νά ἔχουμεν τζαί καλόν ἐρώτημα: Βάλαμε τούς λύκους, να φυλάνε, τα πρόβατα;
Οἱ προσωπικές θέσεις καί ἀπόψεις τῶν διαφόρων θεολόγων και ποιμένων, ἐπάνω σέ θεολογικά θέματα, δέν εἶναι δεῖγμα, Λουθηροκαλβινίζουσας-προτεσταντικής νοοτροπίας;
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΘΕΟ-ΛΟΓΙΚΑ:
Οἱ διάφοροι, ἐκπροσωπούντες, τήν ἁγία μας Ἐκκλησία, σέ διάφορους διαχριστιανικούς καί διαθρησκειακούς διαλόγους μετά τῶν ἀλλοθρήσκων καί ἑτεροδόξων ἀθέων, γιατί ἀγνοοῦσιν ἤ ἀπαξιώνουσιν τό Θεόπνευστο δογματολογικό καί Ἁγιοπατερικό ῥηθέν: «extra ecclesiam nulla salus»(ἐκτός τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας δέν ὑπάρχει σωτηρία!);
Ὑπάρχει σωτηρία, ἐκτός τῆς Ἐκκλησίας;
Τήν Ὀρθόδοξη θέση καί διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας, περί τῆς συνεργίας τοῦ ἀνθρώπου, στήν σωτηρία του, τήν γνωρίζουσιν οἱ ποιμένες και θεολόγοι ἐκπρόσωποι, τῆς Ἐκκλησίας μας;
Ποιός, ἐξουσιοδότησε τόν σεβαστό κ. Κυριάκου, νά χαρίζει "συγχωροχάρτια" (δείγμα τῆς παπίζουσας νοοτροπίας τῶν Οἰκουμενιστών θεολογο-σοφιστῶν!) και να εξασφαλίζει, τήν Βασιλεῖα τῶν Οὐρανῶν, στούς πρῶην βαπτισμένους καί νῦν ἐξωμότες καιἀντίχριστους ἀθέους, μιάς καί ἐφ΄ὅσον ο Θεάνθρωπος Χριστός μας, μᾶς τονίζει ξεκάθαρα στό Ἱερό Εὐαγγέλιό Του:«ὁ πιστεύσας καίβαπτισθείς σωθήσεται, ὁ δὲ ἀπιστήσας κατακριθήσεται...»; (Μαρκ. 16,16)
Ὁ μέν Θεάνθρωπος Κύριος, θέτει την διπλήἀκλόνητη, βασική ἐκκλησιολογική προϋπόθεση, τῆς σωτηρίας μας, ἐνώ ὁ ἐκπρόσωπος(;) τῆςἘκκλησίας ἐκφράζει, τίς προσωπικές γνώμες καίἀπόψεις του, χωρίς νά κάνει εἰδική ἀναφορά, στό σημαίνον Χριστολογικό, ἐτοῦτο ῥηθέν καί γραφθέν...!
Τουλάχιστον ἀγαπητέ μας, κύριε Κυριάκου, ἀςὑπερασπιζόσασταν ἐντόνως, τήν τιμή καί τήν μνήμη τοῦ ἁγίου πατρός Γέροντος Παϊσίου, στάὅσα συκοφαντικά ξεστόμισαν οἱ Ἀντίχριστοιἄθεοι!
Κατά τήν δική μας τότε ἄποψη, οἱ μέν ἄθεοι, κάνουνε ἄριστα, τό διακόνημά πού τούς ἀνετέθη, ἐκ τοῦ πατριοῦ των, τοῦ σκότους!
Οἱ δέ «δικοί μας» θεολόγοι τί κάνουνε;
Κρατάνε τό «ἱσοκράτημα» τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ;
Ἀξίζει ὡστόσο, νά ἀναφερθούμε, στήν γνωσιολογική ἀνεπάρκεια καί ολοφάνερη ἀδυναμία, τῶν ἀθέων, νά ξεκαθαρίσουν καί νά ἀποσαφηνίσουν, μέ ἀπλά λόγια, τί ἐστί ἀθεϊσμός καί ἀγνωστικισμός τήν σήμερον;
Ἀγαπητοί μας, φανατικοί ὁπαδοί τοῦ Ἀθεϊσμοῦ, τῆς νήσου τῶν Ἁγίων, ἀν θέλετε νά πλήξετε σημαντικά καί σοβαρά, τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Κύπρου, καί νά τήν μεταβάλλετε, σέ νήσο τῶν ἀθέων, θά πρέπει νά γνωρίσετε ἀρίστως καί καλῶς τόν ἐχθρό σας!
Αὐτό σημαῖνει, τήν αὐστηρά ὑποχρέωσή σας, πῶς θά πρέπει νά μελετήσετε τήν Ὀρθόδοξη Πατερική Θεολογία σέ βάθος καί γιατί ὄχι, ἄν μπορεῖτε μερικοί, γιά λόγους στρατηγικῆς, νά τή ζήσετε καί γιά κανένα καλό διάστημα, συνειδητά καί ἐλεύθερα ὡς Ὀρθόδοξοι, τουλάχιστον γιά ἕνα ἑξάμηνο!...
Διότι, μέ τό να χρησιμοποιεῖτε, τά κλασικά γνωστά,τραγελαφικά ἐπιχειρήματα, τῶν διασήμων ἀθέων καί ἀγνωστικιστῶν, οἱ ὁποῖοι ἔζησαν, βίωσαν καί γνώρισαν, στό ἱστορικό καί γεωγραφικό πλαίσιο τῆς ἐποχῆς των, τό Δυτικό Χριστιανισμό, δηλαδή τόν Παπικό και Προτεσταντικό Χριστιανισμό, χωρίς νά ἔχετε ἐμβαθύνει, ἐμπειρικά, γνωσιολογικά καί φιλολογικά τουλάχιστον, στήν Ὀρθόδοξη Πατερική Θεολογία, πῶς θά θέλατε νά άντιμετωπίσετε σοβαρά και λογικά, τό ἀντιρρητικό καί ἀπολογητικό ὁπλοστάσιο, τῆς Ὀρθοδόξου Πατερικῆς Θεολογίας καί Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου;
Πού πᾶτε, ἀνόητοι ἀθεϊστές, ξυπόλυτοι στ΄ ἀγκάθια;
Κατά τα ἄλλα, ὁ ὅμιλος ἀθέων τῆς Κύπρου, σᾶς μάρανε!
Υστερόγραφον:
«Ὁ Λούθηρος, δηλαδή, ὅπως εὔστοχα παρατήρησε ὁ Μ. Weber,(Μ. Weber, Ἡ προτεσταντική ἠθικἠ καί τό πνεῦμα τοῦ καπιταλισμοῦ, Ἀθήνα 1978, σ.96.) ἀπέρριψε τά καλά ἔργα ὡς μέσα ἐξαγορᾶς τῆς σωτηρίας καί τά μετέβαλε σέ μέσα βεβαιώσεως της, ἀφοῦ αὐτά ἀποδεικνύουν, κατά τόν Λούθηρο, τήν πραγματωμένη σωτηρία. (...) Ἀλλά τά καλά ἔργα κατά τήν Ὀρθόδοξη θεώρηση εἶναι καρπός τοῦ Ἁγίου Πνεῦματος, ὅπως σημειώνει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος (Γαλ. 5,22-23.)... Ἡ βασική, ὅμως, διαφοροποίηση τῆς Ὀρθόδοξης Έκκλησίας ἀπό τόν Λούθηρο βρίσκεται στό γεγονός, ὅτι αὐτή γιά τήν πραγμάτωση τῶν καλῶν ἔργων προϋποθέτει ἀπαραιτήτως τή συνεργία τοῦ ἀνθρώπου. (...) Ἡ ἀρχή τῆς συνεργίας ἀποτελεῖ οὐσιῶδες χαρακτηριστικό γνώρισμα τῆς Ὀρθόδοξης πνευματικότητας, πού κάνει κατανοητή καί τήν ἄσκηση στό πλαίσιο τῆς Ὀρθοδοξίας...»! [1]
Μέ τιμή
ὁ
ΑΘΕΟΣ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΦΑΓΟΣ
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
[1] ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Ι. ΤΣΕΛΕΓΓΙΔΗΣ, Η ΣΩΤΗΡΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ(Κριτική θεολογική προσέγγιση τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς καί Προτεσταντικῆς Σωτηριολογίας ἀπό Ὀρθόδοξη ἄποψη), ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Π.ΠΟΥΡΝΑΡΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 2012, σ. 325-327.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου